Reportáž Nízkotatranská stíhačka 2010

Ďalší ročník Nízkotatranskej stíhačky úspešne prebehol počas uplynulého víkendu, t. j. 10. - 11. júla. Pod horúcim slnkom trasu Telgárt - Donovaly prešlo v stanovenom čase až 21 dvojíc, čo je viac ako trojnásobok oproti minulému ročníku.

V porovnaní s nultým ročníkom mala stíhačka viacero organizačných zmien. Počet štartujúcich sa zvýšil na 98 a pribudol eliminačný systém na Čertovici. Lepšie sme nastavili časy na kontrolách a organizačný tím sa rozrástol o ďalších dobrovoľníkov. Na príprave pretekov sme pracovali už od jesene minulého roka a sme radi, že všetko dopadlo k všeobecnej spokojnosti.

Štart

Po noci strávenej v ZŠ Telgárt a registrácii sa na štart postavilo 42 súťažných dvojíc, z toho 30 mužských a 12 zmiešaných. Čakala ich úloha doraziť čo najskôr na Čertovicu, odkiaľ mohlo kvôli ochrane prírody pokračovať už len 18 mužských a 7 zmiešaných dvojíc. Nie ľahká úloha po fyzickej ani psychickej stránke, navyše pod rozpáleným slnkom na bezoblačnej oblohe.

Kráľova hoľa

Prvá dvojica na Kráľovu hoľu v zložení Filip a Daniel Šilarovci dorazila o 8:12, v tesnom závese tiež o 8:12 Štefan Daňo a Jozef Homola a o 8:15 dvojica Martin Závodník - Robert Šamonil. Zo zmiešaných dvojíc prišli prví Brigita Albertová a Vladimír Klika o 8:26, druhí Anita Szilágyi a Bálint Őrsi o 8:30 a tretí Jana Koreňová a Václav Bednář o 8:32. Pred deviatou už mali túto kontrolu za sebou všetci pretekári.

Priehyba

Na Priehybu prišli ako prví Jozef Homola a Štefan Daňo, o 10:09, ako druhí Martin Závodník - Robert Šamonil (10:22) a o minútu neskôr Miroslav Cíferský a Martin Vrábel. Zo zmiešaných dvojíc dorazili prví Brigita Albertová a Vladimír Klika o 11:14, druhí Anita Szilágyi a Bálint Őrsi o 11:16 a tretí Milada Klapková a Michal Klapka taktiež o 11:16. Tu sa mohli účastníci občerstviť vodou, iontovou vodou a Pribináčikmi, hoci v tom teple na ne mnohí pozerali s nedôverou. Ich pravý čas prišiel až v cieli… Ďalej nasledovala síce novo preznačená, podľa viacerých účastníkov však aj tak orientačne náročná časť hrebeňa až po Donovaly. Viacerí si tu pridali nejaký ten kilometer navyše, našťastie sa nikto nestratil a oproti minulému roku tu bola situácia celkovo lepšia.

Čertovica

Na Čertovicu prišli opäť prví Štefan Daňo a Jozef Homola o 13:44, za nimi Martin Závodník - Robert Šamonil (14:06) a bratia Šilerovci (14:18). Zo zmiešaných dvojíc prišli opäť prví Brigita Albertová a Vladimír Klika o 15:33, druhí Anita Szilágyi a Bálint Őrsi o 16:12 a tretí Milada Klapková a Michal Klapka o 16:20. Na účastníkov tu čakala iontová voda, horalky, banány, hroznový cukor, parenice, Pribináčiky. Mnohí sa zastavili aj v reštaurácii. Eliminačný systém nespôsobil žiadne problémy, pretože viac než 18 mužských dvojíc pokračovať nechcelo a zo zmiešaných dvojíc chcelo ísť ďalej len päť.

Kamenná chata

Na Kamennej chate sa ako prví ukázali Jozef Homola a Štefan Daňo o 17:02, za nimi Martin Závodník - Robert Šamonil o 17:28 a Matúš Lopušný - Drahomír Sliačan o 17:33. Prvá zmiešaná dvojica Brigita Albertová a Vladimír Klika dorazila o 19:39, druhí Anita Szilágyi a Bálint Őrsi o 20:47 a tretí Milada Klapková a Michal Klapka o 21:03. Kamenná chata zabezpečila bezplatne horský čaj a niektorí využili aj ďalšie lákadlá z ponuky. Dve dvojice tu skončili, ostatní pokračovali až do cieľa. Tento rok sa to zaobišlo bez hmly a napriek teplu neboli ani žiadne búrky.

Ďurková

Na útulni Ďurková sa poradie prvých troch mužských dvojíc nezmenilo, časy 19:02, 19:29 a 19:46. Rovnako ostalo poradie zmiešaných dvojíc s časmi 23:12, 23:49 a 23:58. Účastníci sa mohli občerstviť tyčinkou, chatár poskytol bezplatne čaj a možnosť byť vnútri aj v nočných hodinách.

Hiadeľské sedlo

V Hiadeľskom sedle sa ako prví prezentovali Jozef Homola a Štefan Daňo o 22:44, za nimi Martin Závodník - Robert Šamonil o 23:02 a ako tretí Ján Pristach a Martin Slivka o 23:56. Zmiešané dvojice si tu vymenili poradie, prví prišli Brigita Albertová a Vladimír Klika o 4:15, druhí Milada Klapková a Michal Klapka o 4:17 a tretí Anita Szilágyi a Bálint Őrsi o 4:38.

Donovaly

Keďže my organizátori sme si priebežné poradie oznamovali, očakávali sme tieto dvojice medzi prvými v cieli na Donovaloch. Ako prví sem prišli a zároveň preteky v kategórii muži vyhrali Jozef Homola a Štefan Daňo, o 0:20 a s celkovým časom pochodu 17:20. Druhí tu boli Ján Pristach a Martin Slivka o 1:53 a tretí Matúš Lopušný - Drahomír Sliačan o 2:04. Nešlo nám do hlavy, kde ostala dvojica Závodník - Šamonil, ktorá ešte v Hiadeľskom sedle strácala na prvú dvojicu len 16 minút. Obaja napokon dorazili do cieľa o 3:40 ako piata dvojica. Mali naozaj smolu a tri hodiny strávili blúdením po zvážniciach v záverečnej časti trasy.

V kategórii zmiešaných dvojíc vyhrali preteky Brigita Albertová a Vladimír Klika, s príchodom o 6:05 a celkovým časom 23:05 h. Druhí boli Milada a Michal Klapkovci o 6:18 a tretí Anita Szilágyi a Bálint Őrsi o 6:49. V cieli sme sa snažili postaviť pretekárov na nohy kofolou a všetkým, čo sme ešte mali k dispozícii. Celkovo prišlo do cieľa 21 dvojíc z 23, ktoré odchádzali z Čertovice. Ako poslední dorazili v limite o 12:15 Michal Klas a Vladimír Prokop z TK Filozof, ako jediní zástupcovia organizátorov aj na pretekoch.

Blahoželáme víťazom, ktorí si na mieste prevzali poháre a šampanské. Vecné ceny a diplomy im doručíme poštou. Rovnako blahoželáme všetkým, ktorí úspešne absolvovali celú trasu, taktiež im poštou pošleme čestné uznanie. V neposlednom rade blahoželáme všetkým účastníkom za odvahu a za predvedený výkon.

Finálne výsledky sa nachádzajú na stihacka.hiking.sk, medzivýsledky a fotogaléria tam budú tak rýchlo, ako sa nám ich podarí spracovať a pridať.

Organizátori - HIKING.SK, TK Filozof a Vysokohorský turistický klub Marmota ďakujú:

Spolupracovníkom na kontrolách:

Róbert Hennel, Jana Koťková, Branislav Pagáč, Michal Buberník, Nora Horvátová, Andrea Drgoncová, Tomáš Trstenský, Ján Gajdošík, Danka Junasová, Dušan Lacika, Lenka Mäkká, Alena Nemcová, Lenka Svetlíková, Martin Galát, Peter Bajči.

Sponzorom:

Union
daren&curtis
Progress
Marmot
Cestovateľ
M.K.M. - distribúcia mliečnych výrobkov

Partnerom a ďalším, ktorí nám vyšli v ústrety: