Malofatranská stovka je späť s novinkami

18.03.19
Po ročnej prestávke sa vracia horský ultramaratón Malofatranská stovka so svojím 6. ročníkom. Podujatie sa bude konať v termíne 29.6. – 1.7.2019. V tomto ročníku môžu pretekári očakávať niekoľko zmien oproti minulosti, porozprával nám o nich hlavný organizátor Martin Drozd.

"Na trase budú len živé kontroly. Pristúpili sme k úplnému zrušeniu všetkých "neživých" t.j. statických kontrol v teréne, akými boli napr. kliešte. Veríme, že každý účastník chce sám seba reprezentovať ako zástancu pravidiel fair play, t.j. nebude si trasu zámerne a úmyselne skracovať, alebo inak podvádzať. V konečnom dôsledku by oklamal sám seba a v cieli pri kontrole GPS záznamu môže byť diskvalifikovaný."

Podmienkou účasti už nebude potvrdenie o zdravotnom stave. Napriek tomu organizátori apelujú na účastníkov, aby objektívne posúdili svoj zdravotný stav a zbytočne neriskovali, ak nie sú pred pretekmi úplne v poriadku.

Pribudla nová 180 km trasa s celkovým prevýšením viac ako 9 500 m a zmenil sa úsek v úvode trasy cez hrebeň Sokolie.

Posledná novinka má enviromentálny charakter: "Na občerstvovacích staniciach už nebudeme používať jednorazové plastové poháre, tácky a pod. Od účastníkov budeme vyžadovať vlastný pohár (súčasť povinnej výbavy), do ktorého dostanú svoj nápoj," uzatvára Martin Drozd.

Malofatranská stovka je späť s novinkami 18/03/19 00:00 nová téma
Najnovšie články v sekcii

Rada S rádiostanicami PMR na horách ešte bezpečnejšie S prenosnými rádiostanicami je zábava a sú tiež praktické. Hodia sa ako doplnok voľnočasových aktivít, v pracovnom nasadení, pri komunikácii medzi autami pri cestovaní. Skrátka komukoľvek, kto potrebuje rýchlo a bezplatne komunikovať s ostatnými … » viac 08/11/19 Rudo Madár Bezpečnosť
Túra Wiktorówky - symbolický cintorín poľských Tatier Ako v našich Tatrách, tak aj v poľskej časti môžeme nájsť pietne miesta venované obetiam, spätým s nepriazňou osudu v horách. Vydáme sa na krátku prechádzku údolím Filipka. Jej ... » viac 02/11/19 Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry, Poľsko
Správa Nový cykloturistický most cez Moravu pri Kopčanoch Dovoľujem si oznámiť turistickej a cyklistickej verejnosti, že nový most, spájajúci archeopark Mikulčice (Morava) a slovenskú časť predstavujúcu kostolík sv. Margity Antiochijskej pri ... » viac 12/10/19 Boro Tomis Správy

Reportáž Nízkotatranská stíhačka 2019 s novým ženským rekordom Uplynulý víkend, 22. – 21. 7., sa na hrebeni Nízkych Tatier konal 10. ročník Nízkotatranskej stíhačky, najstarších 100-km pretekov v kategórii ultra trail na Slovensku. Tohto roku počasie prialo, neboli horúčavy, búrky, víchrica, hmla ani … » viac 24/07/19 Soňa Mäkká Reportáže
Rozhovor Prípravy na Malofatranskú 100-ku vrcholia Minulý rok mala obľúbená ultra-trailová akcia Malofatranská stovka prestávku. Tento rok na pretekárov čakajú viaceré zmeny oproti tomu, na čo boli zvyknutí v predchádzajúcich ... » viac 24/06/19 Soňa Mäkká Rozhovory
Rozhovor Preteky zakliate dobrým smerom Cez víkend 1. – 2. júna 2019 sa uskutočnil 2. ročník Severného živloplazu, ultratrailového behu a diaľkového pochodu v okolí Starej Ľubovne. Úvodný ročník sa pasoval s búrkovými ... » viac 13/06/19 Soňa Mäkká Rozhovory