foto Lukáš Budínský
foto Lukáš Budínský Zatvoriť

Správa Malofatranská stovka je späť s novinkami

Po ročnej prestávke sa vracia horský ultramaratón Malofatranská stovka so svojím 6. ročníkom. Podujatie sa bude konať v termíne 29.6. – 1.7.2019. V tomto ročníku môžu pretekári očakávať niekoľko zmien oproti minulosti, porozprával nám o nich hlavný organizátor Martin Drozd.

"Na trase budú len živé kontroly. Pristúpili sme k úplnému zrušeniu všetkých "neživých" t.j. statických kontrol v teréne, akými boli napr. kliešte. Veríme, že každý účastník chce sám seba reprezentovať ako zástancu pravidiel fair play, t.j. nebude si trasu zámerne a úmyselne skracovať, alebo inak podvádzať. V konečnom dôsledku by oklamal sám seba a v cieli pri kontrole GPS záznamu môže byť diskvalifikovaný."

Podmienkou účasti už nebude potvrdenie o zdravotnom stave. Napriek tomu organizátori apelujú na účastníkov, aby objektívne posúdili svoj zdravotný stav a zbytočne neriskovali, ak nie sú pred pretekmi úplne v poriadku.

Pribudla nová 180 km trasa s celkovým prevýšením viac ako 9 500 m a zmenil sa úsek v úvode trasy cez hrebeň Sokolie.

Posledná novinka má enviromentálny charakter: "Na občerstvovacích staniciach už nebudeme používať jednorazové plastové poháre, tácky a pod. Od účastníkov budeme vyžadovať vlastný pohár (súčasť povinnej výbavy), do ktorého dostanú svoj nápoj," uzatvára Martin Drozd.